Klantenservice

Welkom bij Blisz Company! Wij werken onder de naam Blisz Company, maar we zijn ook: www.naturalbrands.nl , www.mason-jars.nl (Mason jar Kitchen) & www.originalkitchenware.nl 

Voor iedereen die houdt van duidelijke taal, hebben we onze algemene voorwaarden wat makkelijker gemaakt. Daar houden we zelf ook wel van; moeilijk doen past niet in ons straatje ;-). Mocht je toch graag wat meer uitdaging willen, kijk dan hier naar onze algemene voorwaarden die door de Nederlandse Stichting Webshop Keurmerk zijn opgesteld. 

Hieronder vind je uitgebreide helpteksten die je wegwijs maken in al onze webwinkels. Heb je een vraag of opmerking? Gebruik het contactformulier en je ontvangt uiterlijk de volgende werkdag antwoord. Onze klantenservice is ook telefonisch bereikbaar: iedere werkdag tussen 10.00 en 17.00 uur: 31(0)79-8897718.

1. Bestellen?

2. Betalen & Geldzaken

3. Levering / Verzending

4. Retourneren

5. Garantie


 

1. Bestellen?

Zoeken naar produkten
Je kan naar producten zoeken door middel van je zoekopdracht in de bovenstaande zoekbalk. Je kan zoeken op merknaam, artikelnaam of trefwoord. Kan je het gewenste product niet vinden, probeer dan eens andere trefwoorden. Vind je veel te veel artikelen, probeer dan je zoekopdracht te verfijnen door bijv. op combinatie van merk en artikelnaam te zoeken.
Bestellen van producten
Je kunt producten in je winkelwagen leggen door het juiste aantal in te vullen. Een overzicht van je bestelling vind je in het winkelwagentje. Al onze prijzen zijn inclusief BTW. Als je een bestelling wilt versturen dan klik je op “bestelling afronden” en log je in met je email adres en wachtwoord, als je dat al niet hebt gedaan, of je maakt hier een account aan. Je kan eventueel ook als 'gast' afrekenen en dan is er geen account nodig. Op de one-page-checkout kan je het factuur- en verzendadres invullen, kies je de verzendmethode en de betaalmethode en controleer je goed alle gegevens. Als alles klopt en je akkoord gaat met de algemene voorwaarden dan klik je op “bestelling verturen”. Je hebt nu een bestelling geplaatst en de overeenkomst gesloten. Je ontvangt een e-mail als bevestiging van je bestelling. We laten je ook per e-mail weten wanneer je bestelling is verzonden. Check a.u.b. eventueel je spambox.
Annuleren van bestelling

Je kunt een bestelling alleen annuleren als deze nog niet betaald is. Als een bestelling al betaald is (en op voorraad is) zit deze namelijk al in het afleveringsproces.

Annuleer een bestelling middels het  contactformulier en vermeld het ordernummer van de bestelling die je wilt annuleren. Je vindt dit ordernummer in de e-mail die je hebt ontvangen na het plaatsen van je bestelling. We kijken dan wat we nog kunnen regelen voor je, maar er zijn helaas geen garanties dat het nog op tijd lukt.

Vorige bestellingen bekijken
Rechts bovenin op de site vind je de link met ‘mijn account’. Hier vind je al je persoonlijke gegevens: bestellingen die gedaan zijn, spaarpuntensaldo, wijzigen van gegevens, nieuw wachtwoord opvragen, bestelling volgen e.d.

2. Betalen & Geldzaken

iDeal - via Multisafepay
Alleen mogelijk voor bestellingen binnen Nederland. Je kunt direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Dit is de snelste betaalmethode. Je rekent af in je vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank: ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers. Als je internetbankiert, kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat je je daarvoor hoeft aan te melden.
Paypal & Creditcards
Paypal is een veilde veilige, eenvoudige manier van online betalen met creditcards of een bankoverschrijving. Door het ingeven van slechts een e-mailadres en wachtwoord kan al een betaling worden gedaan.
Creditcards
Wij accepteren alle VISA en Mastercard creditcards. Je kunt je creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met je creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.

Bankoverschrijving - via Multisafepay
Bij bankoverschrijving ontvang je per email informatie hoe en waarheen je de betaling kunt overschrijven. Let op, bij deze betaling verwerken we pas je order zodra wij de betaling op de bank ontvangen hebben. Vervolgens gelden de levertijden die op dat moment op de site vermeld staan. *Let op: Je maakt het bedrag over aan Sisow die voor ons de betalingen verwerkt. Je kunt dus geen betalingen rechtstreeks aan ons doen.
Achteraf Betalen tot € 300 - via Multisafepay
Voor achteraf betalen gebruiken we onze payment provider Multisafepay. Na de bestelling krijg je via de mail de factuur toegestuurd (zit ook in je pakket) en deze kan je dan binnen 14 dagen betalen. LET OP: Deze betalingsmethode kan alleen bij bestellingen tot EUR 300,-. Om achteraf te betalen moet je wel minimaal 18 jaar oud zijn. Voordat je voor deze betaalmethode kiest, zorg er dan voor dat je naam en adresgegevens bij de bestelling zonder (spel)fouten zijn, anders werkt de betaling niet. Er wordt nl. een credit check uitgevoerd op het moment van aankoop.
Bancontact / MisterCash - via Multisafepay
Met MisterCash kunnen Belgische rekeninghouders online aankopen doen middels hun bankpas. De veiligheid en betrouwbaarheid zijn absoluut gegarandeerd. Belgische klanten die bankieren bij de banken: Dexia, Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank kunnen via MisterCash/Bancontact eenvoudig online betalingen verrichten.
SofortBanking - via Multisafepay
Klanten in Duitsland (vooral hier is SofortBanking erg populair), Oostenrijk, Zwitserland en België kunnen op deze manier veiliger en sneller betalen.
Veilig Betalen - Beveiligde internetverbinding bij betalen
Je betaalgegevens worden verstuurd door het gebruik van Secure Socket Layers (SSL), een geavanceerd beveiligingssysteem voor internet, om je gegevens te beschermen. Om de veiligheid van het bestelproces te garanderen, worden alle gegevens – inclusief naam, adres en uw bank- of creditcardgegevens – gecodeerd verstuurd via een beveiligde server van Multisafepay. Zodoende zijn alle bank-, creditcard- en adresgegevens beveiligd in het bestelsysteem. Je herkent de beveiling in het afrekenproces doordat er https:// in de adresbalk verschijnt.

3. Levering / Verzending

Afleveren op gewenst adres

Je bestelling kan je laten bezorgen op het door jouw opgegeven adres. Deze wordt door DPD Pakketservice geleverd.

Bezorgkosten

Bestellingen binnen Nederland van € 50,- of meer versturen we GRATIS. Anders bedragen verzend- en afhandelingskosten:

  • Orders tot € 20,- = € 6,95
  • Orders vanaf € 20,- = € 5,95
  • Orders vanaf € 30,- = € 4,95
  • Orders vanaf € 40,- = € 3,95
  • Orders vanaf € 50,- = GRATIS

Bestellingen binnen België van € 75,- of meer versturen we GRATIS. Anders bedragen verzend- en afhandelingskosten:

  • Orders tot € 20,- = € 7,95
  • Orders vanaf € 20,- = € 6,95
  • Orders vanaf € 30,- = € 5,95
  • Orders vanaf € 40,- = € 4,95
  • Orders vanaf € 50,- = € 3,95
  • Orders vanaf € 60,- = € 2,95
  • Orders vanaf € 75,- = GRATIS

Levering in 2 werkdagen

Bijna alle producten op https://www.originalkitchenware.nl/ zijn op voorraad en dus meteen leverbaar. De orders worden na betaling de volgende werkdag verzonden en zijn dus in 2 werkdagen bij je in huis. 


Wat is de levertijd van produkten die niet voorradig zijn?

Wanneer je meerdere producten in één keer bestelt, kan het zijn dat niet elk artikel voorradig is (ook niet bij onze leveranciers). We zullen dan contact met je opnemen en overleggen wat dan je voorkeur heeft: de rest versturen, annuleren of nazenden


Wat zijn de levertijden in het buitenland?

 
De verwachte levertijden zie je in onderstaand overzicht: slechts een indicatie. De duur van een zending is afhankelijk van het land van bestemming. De hieronder genoemde levertijden zijn alleen van toepassing op bestellingen waarvan de produkten voorradig zijn en waarvan wij de betaling hebben ontvangen.
Belgie 24 uur
Duitsland 24-48 uur
Frankrijk, Groot Brittannië 48-60 uur
Rest van Europa 60+ uur

De zending volgen binnen Nederland & België | Verzending vertraagd

Vanaf het moment dat je bestelling door ons wordt overgedragen aan DPD kan je deze volgen via de Track & Trace. De link van Track & Trace is te vinden in de e-mail die naar je is verzonden m.b.t. de verzending van je pakket. Het kan voorkomen dat er geen status van je pakket bekend is bij DPD. In dat geval heeft DPD de barcode nog niet verwerkt. In sommige gevallen is DPD niet in staat je bestelling de volgende dag al af te leveren. Als je in beide gevallen 3 dagen na ontvangst van de verzendmail nog geen status kunt bekijken, neem dan contact met ons op. 

Niet thuis bij bezorging

Let op: onderstaande afleverinformatie geldt alleen voor zendingen binnen de Benelux.

Ben je niet thuis om je bestelling in ontvangst te nemen en is bezorging bij de buren ook niet mogelijk? Dan doet DPD z'n uiterste best om het pakket toch zo snel mogelijk bij je af te geven.

Voortaan bezorgen ze je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met 1500 Pickup parcelshops in de Benelux, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je wat je kunt doen om je pakket in ontvangst te nemen.

 

4. Retourneren

Ben je toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dan zullen we dit zo goed en snel mogelijk oplossen. We hebben onze service op een rijtje gezet, zodat meteen duidelijk is wat je van ons mag verwachten:
  • 14 dagen bedenktermijn op al onze producten.
  • Artikelen kun je zonder opgave van redenen retoursturen.
  • Bij retour: je geld binnen drie tot vijf werkdagen weer op je rekening.
  • Minimaal 6 maanden garantie op al onze producten.
  • Bij defect: in 90% van de gevallen heb je binnen vijf werkdagen weer een werkend product in huis.
Gedurende 14 dagen na ontvangst van de goederen kan je deze altijd zonder opgave van redenen retourneren. De goederen dienen, indien redelijkerwijs mogelijk, ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd te worden. 

Je begrijpt vast dat je de volgende artikelen niet kunt terugsturen:

  • Bederfelijke produkten, zoals voeding, crèmes en supplementen, kunnen alleen worden geretourneerd indien de verpakking verzegeld is.
  • Softwarepakketten, inktcartridges en tonercassettes waarvan de verzegeling is verbroken of de verpakking is geopend. Of als deze zijn geïnstalleerd of geregistreerd.
  • Verbruiksartikelen zoals beschermfolie of reinigingsvloeistof waarvan de verpakking is geopend.
  • Artikelen zoals oordopjes, in-ear-headsets, stijl- en krultangen, tandenborstels en massage-, scheer-, of epileerapparaten waarvan de verpakking is geopend. Deze kun je om hygiënische redenen niet ruilen.
Tijdens de bedenktijd mag je het product uitpakken of gebruiken zoals je dat in de winkel zou doen. Gebruik je het product zodanig dat het niet meer in 'winkelstaat' is, dan kan het zo zijn dat je minder geld voor het product terugkrijgt. 

Vul voordat je een artikel opstuurt altijd eerst het contactformulier in. Je ontvangt dan een e-mail met instructies voor het retourzenden van een artikel.

De verzendkosten voor het terug sturen zijn voor eigen rekening. Je kunt hierbij kiezen voor brievenbuspost of pakketpost.
 
Het versturen via pakketpost van PostNL kost € 6,75 (zonder Track en Trace). Dit kan op elk postkantoor geregeld worden. Een pakket aangetekend versturen kost € 8,05.
Bij DHL For You betaal je online € 5,50 voor een pakket. Via www.dhlforyou.nl regel je de verzending en betaling zelf en kun je het dichtst bijzijnde DHL Servicepoint vinden om het pakket af te geven.
Via DPD Pakketshop betaal je € 5,95 voor een pakket. Op www.dpd.nl lees je hier meer over en kun je de dichtst bijzijnde DPD Pakketshop vinden om het pakket af te geven en de verzendkosten te betalen.
Verkeerd artikel ontvangen / functioneert niet naar behoren
Bij ontvangst van een verkeerd artikel graag eerst controleren welk artikel je hebt besteld en welk artikel via de mail is bevestigd. Komt dit niet overeen met de ontvangen artikelen, neem dan zo snel mogelijk contact op middels ons contactformulier met vermelding van het ordernummer en de naam van het desbetreffende artikel. Wij zullen je klacht in behandeling nemen en indien nodig een vervangend product toesturen.

5. Garantie

Produkten retourneren
Als je een produkt ontvangt dat niet naar behoren functioneert, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice met vermelding van het ordernummer en de naam van het desbetreffende artikel. Wij zullen je klacht in behandeling nemen en indien nodig een vervangend produkt toesturen. Bij bepaalde goederen kan bijvoorbeeld om hygiënische en producttechnische redenen geen garantie worden gegeven.
Garantie door fabrikant
Nadat de wettelijke garantieperiode van het produkt is verlopen heb je recht op de garantie die door de fabrikant zelf is afgegeven. Deze garantievoorwaarden zijn specifiek voor elk produkt. Je vindt ze terug op de verpakking/in de documentatie die bij het produkt is bijgevoegd. Wil je aanspraak maken op deze garantie, neemt dan contact met ons op of richt je tot de fabrikant.
Een klacht melden
Wij doen ons uiterste best om je zo snel en goed als mogelijk van dienst te zijn. Heb je toch een vraag of een klacht over onze produkten of de afhandeling van de bestelling, dan kun je dit doorgeven aan onze klantenservice. Wij zullen binnen 1 werkdag contact met je opnemen.